niedziela, 5 grudnia 2010

biszkoptowy torcik

Na urodziny mojej córci upiekłam prosty torcik biszkoptowy z nadzieniem z bitej śmietany oraz borówek w galaretce o smaku owoców leśnych.

Biszkopt wyrósł pięknie.

Składniki:
4 jaja
1 szklanka cukru
cukier waniliowy
1 szklanka mąki tortowej
1,5 łyzeczki proszku do pieczenia

600g śmietany 30%
3 śmietan-fix
1 szkłanka cukru pudru
1 cukier waniliowy

1 opakowanie mrożonych jagód
2 opakowania galaretki

białka ubiłam na sztywno, dodałam stopniowo dalej ubijając cukier waniliowy i zwykły. Potem dodałam żółtka i na koniec stopniowo na wolniejszych obrotach mąkę z proszkiem do pieczenia.
Wlałam do posmarowanej masłej i posypanej mąką okrąkłej tortownicy 26cm i wstawiłam do pieca 180 stopni na 30 minut

w międzyczasie rozpuściłam galaretkę i odstawiłam do ostygnięcia, pomógł w tym mróz panujący za oknem :)

gdy ciasto się upiekło i ostygło przekroiłam 2 razy czyli na 3 czesci i dolna wyłożyłam zamrożonymi jagodami i polałam stężałą galaretką. Na to warstwa biszkoptu i na nią część ubitej śmietany (2/3). reszta do dekoracji. Jeśli chce się więcej uddekorować szlaczkami to potrzebne kolejne 200g śmietany kremówki :)

Wszystkim bardzo smakowało!

1 komentarz: